Педагог-організатор (тьютор) – нова педагогічна позиція в освітньому процесі
Прилуцька гімназія № 1 Прилуцької міської ради
Гриценко Олена Євгеніївна,
заступник директора з ВР
З 2008 року в Прилуцькій гімназії № 1 запроваджена дослідно-експериментальна робота з проблеми «Педагог-організатор (тьютор) – нова педагогічна позиція в освітньому процесі». Рішенням Прилуцької міської ради Чернігівської області (77 сесія п’ятого скликання) від 29 грудня 2009 року затверджено програму «Педагог-організатор (тьютор) – нова педагогічна позиція в освітньому процесі Прилуцької гімназії № 1» на 2010-2016 роки.
Система індивідуальної педагогічної підтримки та запровадження посади тьютора, як носія якісно нової педагогічної позиції, забезпечує досконале вивчення вихованців, їх характеру, нахилів, здібностей і недоліків, умов проживання та середовища, у якому знаходиться учень. Посада тьютора дозволяє надавати учням допомогу при побудові індивідуальної освітньої траєкторії та при вирішенні життєвих планів, формування життєвої компетенції.
Головна функція тьютора – захист і допомога дитині в процесі освіти.
Тьютор – спеціаліст психолого-педагогічної підтримки, тому на посаді тьютора працює педагог за фахом «соціальний педагог, практичний психолог».
Тьютор – людина, яка впливає на освітню політику гімназії, виконує роль «агента» інноваційних змін. Впроваджуючи різноманітні проекти, він доводить нові форми взаємодії до норм і традицій, фактично утверджує новий уклад гімназії.
Ще одна функція тьютора – диспетчерська. Він, вивчивши схильності учнів, знаходить в освітньому просторі гімназії та за її межами місце, де їх можна розвивати.
Мета і зміст роботи класного керівника та тьютора однакові, а от їхні функціональні обов’язки різні, бо останні мають більше можливостей і часу для серйозної, поглибленої роботи з класним колективом та кожним учнем.
Тьютор – наставник і помічник учнів у складному процесі їх особистого й професійного самовизнання. Він є представником інтересів учнів перед усіма суб’єктами навчально-виховного процесу, забезпечує поєднання педагогічного і батьківського впливу. Тьютор уважно вивчає соціокультурні очікування батьків щодо освіти їх дітей, «дооформлює» їх до рівня потреб і створює на цьому «матеріалі» програму подальшого розвитку гімназії, у якій відображаються запити батьків.
Уведення посади тьютора позначилося на підвищенні рівня навчальних досягнень, рівня вихованості учні експериментальних класів.