Педагог-організатор (тьютор) – нова
педагогічна позиція в освітньому процесі
Прилуцька
гімназія № 1 Прилуцької міської ради
Гриценко
Олена Євгеніївна, заступник
директора з ВР
З 2008 року в Прилуцькій гімназії № 1 запроваджена
дослідно-експериментальна робота з проблеми «Педагог-організатор (тьютор) –
нова педагогічна позиція в освітньому процесі». Рішенням Прилуцької міської
ради Чернігівської області (77 сесія п’ятого скликання) від 29 грудня 2009 року
затверджено програму «Педагог-організатор (тьютор) – нова педагогічна позиція в
освітньому процесі Прилуцької гімназії № 1» на 2010-2016 роки.
Система індивідуальної педагогічної підтримки та
запровадження посади тьютора, як носія якісно нової педагогічної позиції,
забезпечує досконале вивчення вихованців, їх характеру, нахилів, здібностей і
недоліків, умов проживання та середовища, у якому знаходиться учень. Посада
тьютора дозволяє надавати учням допомогу при побудові індивідуальної освітньої
траєкторії та при вирішенні життєвих планів, формування життєвої компетенції.
Головна функція тьютора – захист і допомога дитині в
процесі освіти.
Тьютор – спеціаліст психолого-педагогічної підтримки, тому
на посаді тьютора працює педагог за фахом «соціальний педагог, практичний
психолог».
Тьютор – людина, яка впливає на освітню політику
гімназії, виконує роль «агента» інноваційних змін. Впроваджуючи різноманітні
проекти, він доводить нові форми взаємодії до норм і традицій, фактично
утверджує новий уклад гімназії.
Ще одна функція тьютора – диспетчерська. Він, вивчивши
схильності учнів, знаходить в освітньому просторі гімназії та за її межами
місце, де їх можна розвивати.
Мета і зміст роботи класного керівника та тьютора
однакові, а от їхні функціональні обов’язки різні, бо останні мають більше
можливостей і часу для серйозної, поглибленої роботи з класним колективом та
кожним учнем.
Тьютор – наставник і помічник учнів у складному процесі
їх особистого й професійного самовизнання. Він є представником інтересів учнів
перед усіма суб’єктами навчально-виховного процесу, забезпечує поєднання
педагогічного і батьківського впливу. Тьютор уважно вивчає соціокультурні
очікування батьків щодо освіти їх дітей, «дооформлює» їх до рівня потреб і
створює на цьому «матеріалі» програму подальшого розвитку гімназії, у якій
відображаються запити батьків.
Уведення посади тьютора
позначилося на підвищенні рівня навчальних досягнень, рівня вихованості учні
експериментальних класів.
|