Особливості діагностування й цілеспрямованого формування засобами психолігводидактичних
технологій мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку
Дошкільний навчальний заклад № 29
Прилуцької міської ради
Макотра
Тетяна Володимирівна,
завідуюча
ДНЗ
Дослідно-експериментальна
робота регіонального рівня (наказ управління освіти і науки Чернігівської
облдержадміністрацій від 05.11.2010 № 372) за темою «Розвиток мовленнєвої
діяльності дітей дошкільного віку» за програмою професора Л.О.Калмикової
«Розвиток мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку:
діагностико-розвивальна програма» тривала з 01.07. 2010 по 01.07.2011 р.
Наукове керівництво
дослідно-експериментальної роботи здійснювала автор інноваційної технології розвитку
мовленнєвої діяльності дітей – Л.О.Калмикова, професор, завідувач лабораторії
«Психолінгвістика розвитку дитини» ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний
педагогічний університет ім. Григорія Сковороди».
Суттєвими
ознаками інновації є: етап діагностики
мовлення дітей за спеціально розробленими методиками, матеріали яких (мовні
ігри, завдання, ігрові ситуації, тести, опитувальники); етап визначення зони актуального і
найближчого мовленнєвого розвитку дітей; етап
цілеспрямованого формування в дошкільників мовленнєвої діяльності за спеціально
розробленими психотехнологіями психолінгвокорекційної та навчально-розвивальної
спрямованості, зорієнтованості на розвиток мовленнєвої особистості дошкільника.
У ході експерименту використовувалися: казкотерапія, ігрова терапія,
лялькотерапія, природотерапія, аромотерапія, кольоротерапія, квіткотерапія,
арттерапія, музикотерапія, креативна візуалізація.
Реалізація даної інновації дала
можливість дошкільному навчальному закладу розширили підходи до реалізації
завдань мовленнєвого розвитку у світлі вимог Базової програми розвитку дитини
дошкільного віку «Я у Світі». |