Особливості діагностування й цілеспрямованого формування засобами психолігводидактичних
технологій мовленнєвої діяльності дітей старшого дошкільного віку
Дошкільний навчальний заклад № 29
Прилуцької міської ради
Макотра
Тетяна Володимирівна,
завідуюча ДНЗ
Дослідно-експериментальна робота регіонального рівня (наказ управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрацій від 05.11.2010 № 372) за темою «Розвиток мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку» за програмою професора Л.О.Калмикової «Розвиток мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку: діагностико-розвивальна програма» тривала з 01.07. 2010 по 01.07.2011 р.
Наукове керівництво дослідно-експериментальної роботи здійснювала автор інноваційної технології розвитку мовленнєвої діяльності дітей – Л.О.Калмикова, професор, завідувач лабораторії «Психолінгвістика розвитку дитини» ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди».
Суттєвими ознаками інновації є: етап діагностики мовлення дітей за спеціально розробленими методиками, матеріали яких (мовні ігри, завдання, ігрові ситуації, тести, опитувальники); етап визначення зони актуального і найближчого мовленнєвого розвитку дітей; етап цілеспрямованого формування в дошкільників мовленнєвої діяльності за спеціально розробленими психотехнологіями психолінгвокорекційної та навчально-розвивальної спрямованості, зорієнтованості на розвиток мовленнєвої особистості дошкільника. У ході експерименту використовувалися: казкотерапія, ігрова терапія, лялькотерапія, природотерапія, аромотерапія, кольоротерапія, квіткотерапія, арттерапія, музикотерапія, креативна візуалізація.
Реалізація даної інновації дала можливість дошкільному навчальному закладу розширили підходи до реалізації завдань мовленнєвого розвитку у світлі вимог Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».