Упровадження особистісно-орієнтованої системи розвивального навчання Д.В.Ельконіна – В.В.Давидова в навчально-виховний процес у 1-4 класах
Прилуцька гімназія № 1 Прилуцької міської ради
Хомич Олена Анатоліївна,
заступник директора з НВР
У Прилуцькій гімназії № 1 здійснюється інноваційна діяльність на тему «Впровадження особистісно-орієнтованої системи розвивального навчання Д.В. Ельконіна – В.В. Давидова в навчально-виховний процес у 1-4 класах Прилуцької гімназії № 1».
Основні ідеї інноваційної діяльності:
- впровадження в шкільну практику принципово нової системи – системи, що є альтернативою традиційного навчання і відповідає реаліям ХХІ століття;
- оволодіння принципово новим типом взаємодії з учнями;
- формування в дитини теоретичного типу мислення;
- опанування навчальним матеріалом не через зазубрювання, а через розуміння принципів, взаємозв’язків;
- забезпечення розвитку пізнавального інтересу через самостійно здобуті знання;
- формування особистісних якостей, що базуються на загальнолюдських цінностях (адекватна самооцінка, взаємодія з однокласниками, вміння відстоювати свою позицію, повага до чужої думки);
- застосування інтерактивних технологій навчання.
Розвивальне навчання сприяє формуванню навчальної активності молодших школярів, впливає на їхній особистісний розвиток, змінює мотиви навчання, формує пізнавальні інтереси, підвищує рівень навчальних досягнень учнів. У них зникає страх перед новим і згодом вони позитивно сприйматимуть зміни в житті.
Все це сприяє виконанню основного завдання сучасної освіти – формування нової особистості громадянина України.