19 березня 2013 року на базі Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського відбулось третє засідання обласної школи новопризначених методистів районних методичних кабінетів з виховної роботи відділів освіти райдержадміністрацій, управлінь освіти міських рад з проблеми «Роль методиста щодо підвищення професійної майстерності педагогічних працівників з проблеми виховання».
У роботі засідання взяли участь:
- новопризначені методисти РМК відділів освіти райдержадміністрацій: Ляк’ященко Світлана Юріївна (Борзнянський район), Мархай Наталія Миколаївна (Носівський район), Бодяко Лариса Валеріївна (Новгород-Сіверський район), Булда Інна Іванівна (Ріпкинський район), Маятіна Олена Іванівна (Чернігівський район);
- Злобіна Олена Олексіївна, завідувач відділу виховної роботи і здорового способу життя ЧОІППО імені К.Д.Ушинського;
- Огорілко Ірина Миколаївна, методист міського методичного Центру управління освіти Прилуцької міської ради, координатор органу міського учнівського самоврядування;
- Куча Світлана Володимирівна, методист обласного Палацу дітей та юнацтва, координатор обласної ради старшокласників.
Основні питання, які обговорювалися під час засідання стосувалися професійної компетентності педагога-організатора.
Олена Олексіївна Злобіна ознайомила учасників з моделлю професійної компетентності педагога-організатора.
Власним досвідом організації роботи Учнівської ради міста поділилась Огорілко Ірина Миколаївна. У своєму виступі вона наголосила на необхідності виховання в учнівської молоді громадянської ініціативи у процесі розв’язання актуальних питань на різних рівнях. Одним з основних завдань учнівського самоврядування, на думку Ірини Миколаївни, є підготовка учнів до участі у майбутньому управлінні державними і громадськими справами, оволодіння знаннями, вміннями і навичками управлінської діяльності. До складу учнівського Парламенту міста входять представники лідерів учнівського самоврядування усіх загальноосвітніх навчальних закладів міста Прилук (25 осіб). Вони вивчають потреби та запити учнівської молоді міста, всіляко сприяють захисту прав учителів і учнів.
З метою пропаганди здорового способу життя серед дітей та учнівської молоді, формування екологічної свідомості школярів члени Парламенту не тільки беруть участь, а й ініціюють проведення різноманітних акцій (екологічних, благодійних). Уже традиційно вони запрошуються на усі загальноміські збори, форуми та конференції педагогічної громадськості міста.
Діяльність Парламенту завжди знаходить підтримку у органів місцевого самоврядування, висвітлюється у засобах масової інформації.
З діяльністю Обласної Ради Старшокласників ознайомила присутніх методист обласного Палацу дітей та юнацтва, координатор обласної ради старшокласників Куча Світлана Володимирівна.
Обласна Рада старшокласників була створена у 2006 році з метою заохочення дітей до участь в громадській роботі, координації роботи й об’єднання зусилля органів дитячого самоврядування загальноосвітніх закладів.
Основними шляхами ефективної роботи Обласної ради старшокласників (ОРС), Світлана Володимирівна назвала: налагодження партнерських зв’язків із органами міського самоврядування, службами райвиконкому, обласною радою, громадськими організаціями, школами міста та батьківською громадськістю. На її думку, всі вони повинні об’єднуватись у своїй діяльності, приймати рішення, діяти в інтересах дитини і створювати належні умови для її розвитку та навчання.
Тісно співпрацюючи з молодіжною громадською організацією «Молодіжна АльтеРнаТива» («М`АРТ») волонтери організацій – вчителі, учні, батьки уже в цьому році провели розширені пленарні засідання Районних рад старшокласників на тему: «Правозахист і діти», «Насильство в дитячому середовищі». В рамках пленарного засідання МУП-у був проведений тренінг: «Знай та реалізуй свої права» для лідерів міста.
Важливу роль у тому, якими зростають наші діти, під впливом чого формуються їхні погляди, як проходить повноцінне становлення особистості, відіграє те, яку життєву позицію вони займуть в школі, чи стануть активними учасниками в роботі органів учнівського самоврядування, чи будуть просто пасивними спостерігачами.
Засідання закінчилося регламентованою дискусією, під час якої кожен учасник мав можливість висловити думку щодо необхідності організації роботи подібних структур та поділитися власними напрацюваннями. За матеріалами сайту ЧОІППО ім. К.Д.Ушинського |